Raadsleden op de fiets

Op 15 mei 2007

«Iedereen kent de problematiek van het verminderen van de CO2-uitstoot, de smog, luchtvervuiling door fijne stofdeeltjes, ... Velen zijn van mening dat alleen drastische maatregelen zullen helpen, maar zelf ben ik ervan overtuigd dat vele kleintjes ook één groot maken.  Daarom vind ik dat de gemeente en dus ook de gemeenteraadsleden, schepenen en burgemeester het goede voorbeeld moeten geven. Om die reden neem ik telkens de fiets, of het nu een vergadering is van de fractie, de gemeenteraad of de milieuraad.» De oproep viel niet in dovemansoren, burgemeester Henk Heyerick had alvast zijn fiets van stal gehaald. Dierick ziet voor de fietsende raadsleden nog een andere rol weggelegd. «Bij het fietsen kan men de kwaliteit van het fietspad in het oog te houden en mogelijke verbeteringen meteen melden aan de burgemeester. Glasscherven lijken overal een groot probleem te zijn, zodat een goede veegbeurt al wonderen zou kunnen verrichten. Ook een uitgebreide fietsenstalling aan het gemeentehuis ontbreekt nog. Misschien kan een van de parkeerplaatsen wel omgevormd worden tot een fietsparking», suggereert Dierick.

Hoe waardevol vond je dit artikel?