Kartel lanceert eigen logo

Op 28 augustus 2023

Voor de zomervakantie maakten de lokale afdelingen van CD&V en N-VA in Zulte bekend dat ze bij de gemeenteraadsverkiezingen samen een lijst zullen vormen. In deze aankondiging viel al de naam “Verbindend Zulte”. Deze slogan vormt de basis van het nieuwe logo dat de twee partijen nu voorstellen. Samen met het logo wordt meegedeeld dat er op 22 september een eetfestijn wordt georganiseerd door beide partijen.

Henk Heyerick (CD&V) verduidelijkt het logo: Dit geeft perfect weer waar we voor staan. We houden namelijk beiden vast aan onze eigen identiteit. Daarom zijn beide nationale logo’s opgenomen in het nieuwe logo. Zo willen we naar de mensen trekken. Vanuit onze eigen achtergrond, maar met een duidelijke missie om samen te bouwen aan een sterk verhaal voor onze gemeente. De verbindende golf maakt het plaatje compleet. Want verbinden is minstens even belangrijk. Wij zijn absoluut geen anti-lijst. Ons doel is en blijft dat onze gemeente een bestuur krijgt waar iedere inwoner zich goed bij voelt.

Om onze samenwerking te vieren, organiseren we samen op 22 september een eetfestijn. Vult Ward Baeten (N-VA) verder aan. Het wordt onze eerste activiteit samen. Natuurlijk hopen we op een mooie opkomst. Ik ben er van overtuigd dat dit zo zal zijn. In de weken nadat het nieuws van onze samenwerking bekend raakte, kreeg ik vele positieve reacties.

Achter de schermen wordt ondertussen hard gewerkt aan een sterke lijst. We zijn nog volop bezig met het bevragen van onze leden en het aanspreken van mogelijke kandidaten besluit voorzitter Yves Neirynck (CD&V). Bijgevolg wordt er nu zeker nog niet gecommuniceerd over een mogelijke lijsttrekker of wie waar zal staan. Iedereen die mee wil werken aan een mooie toekomst voor onze

gemeente is meer dan welkom om onze lijst te versterken. Dat kan evengoed als onafhankelijke kandidaat.

Om dit alles digitaal te ondersteunen lanceert het kartel een eigen website en facebook pagina. Op verbindend-zulte.be kunt u de informatie over het eetfestijn terugvinden. Dit zal doorgaan op 22 september om 18u30 in het ontmoetingscentrum in Olsene. Kaarten zijn te verkrijgen via de bestuursleden van de twee partijen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?